Expedia inwestuje w sztuczną inteligencję, aby zrewolucjonizować podróżowanie

Published on:

Expedia, znany gracz w branży turystycznej, podejmuje kroki w kierunku wzmocnienia swoich usług za pomocą sztucznej inteligencji (AI). Firma testuje nowe funkcje oparte na AI, które mają na celu ulepszenie wyszukiwania, planowania podróży i aktualizacji w czasie rzeczywistym, takich jak opóźnienia lotów. Jest to część szerszego trendu w branży turystycznej, gdzie firmy wykorzystują AI, aby zapewnić klientom bardziej spersonalizowane i intuicyjne doświadczenia.

Wprowadzenie romie – asystenta AI

Expedia wprowadza Romie, asystenta AI, który został przeszkolony na połączeniu modeli wewnętrznych i OpenAI. Romie może pomóc użytkownikom w wyszukiwaniu hoteli, tworzeniu planów podróży i wprowadzaniu niewielkich zmian. Asystent jest dostępny w grupach czatu iMessage, a także w osobistych rozmowach na WhatsApp. W tych aplikacjach Romie działa za pośrednictwem numeru telefonu i wykorzystuje ChatGPT.

Inteligentne wyszukiwanie

Expedia wprowadza również inteligentne wyszukiwanie na swojej stronie internetowej, które pozwala użytkownikom opisać, jakiego rodzaju hotele chcą znaleźć, zamiast wybierać filtry. Na przykład, możesz wpisać „dach i widok na morze” podczas wyszukiwania hoteli, a wyszukiwarka zwróci najlepsze hotele z tymi funkcjami.

Testowanie funkcji

Wszystkie te funkcje są obecnie testowane przez ograniczoną grupę odbiorców za pośrednictwem programu EG Labs, który umożliwia użytkownikom z USA wypróbowanie nowych funkcji. Expedia czerpie dane z różnych źródeł, takich jak AccuWeather i Yelp, aby dostosować wyszukiwanie i asystenta. Firma twierdzi, że pozwala to na informowanie podróżnych o zmianach w lotach lub pogodzie. Może również sugerować np. hotele w pobliżu lotniska w przypadku odwołania lotu.

Konkurencja w branży turystycznej

Expedia nie jest jedyną firmą w branży turystycznej, która inwestuje w AI. Booking.com wprowadził funkcje planowania podróży oparte na AI w czerwcu 2023 roku, a Airbnb testował podsumowania recenzji wspomagane przez AI i dąży do stworzenia tego, co nazywa „ostatecznym konsjerżem”. W marcu Kayak uruchomił nowe narzędzie konwersacyjne i funkcję porównywania cen na podstawie zrzutów ekranu.

Startupy i AI w branży turystycznej

Startupy również stawiają na funkcje oparte na AI, aby konkurować z istniejącymi platformami turystycznymi. Mindtrip, wspierany przez Costanoa Ventures, buduje agenta podróży AI dla użytkowników, podczas gdy Pilot z siedzibą w Vancouver wykorzystuje AI, aby uczynić planowanie podróży bardziej społecznym.

Wizja expedia

Rathi Murthy, dyrektor technologiczny Expedia Group, powiedział TechCrunch, że pomimo dużej konkurencji w tej dziedzinie, firma jest przekonana, że jej rozwiązanie wyróżni się, ponieważ odgrywa wiele ról. „Podczas gdy wszyscy mówią o asystentach AI, dla mnie posiadanie asystenta AI, który jest agentem podróży, osobistym asystentem, konsjerżem i zawsze gotowy do wprowadzenia zmian, naprawienia podróży i usunięcia dopasowania w całym procesie proaktywnie, to przełom. Byliśmy w stanie przenieść doświadczenie Expedia poza nasz ekosystem i do kanałów takich jak iMessage lub WhatsApp i wykorzystać to, co uważam za unikalne”, powiedział.

Przyszłość AI w expedia

Expedia planuje również uruchomić narzędzie porównywania cen w różnych datach, stronę pomocy opartą na AI i podsumowania recenzji gości w ramach swojej wiosennej aktualizacji. Firma jest przekonana, że AI odegra kluczową rolę w przyszłości branży turystycznej i będzie nadal inwestować w rozwój swoich funkcji opartych na AI, aby zapewnić klientom najlepsze możliwe doświadczenia.

Related

Leave a Reply

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj